EnguLizyoN
New member
Bu makaleden satın aldığınız her şeyden bir bağlı kuruluş komisyonu alabiliriz.
Simon ve Schuster
İçinde “Malcolm X'in Ölümden Ömür Boyu: Dışlanmış bir simgenin Amerika üzerindeki kalıcı etkisi” (13 Mayıs Simon & Schuster tarafından yayınlanacak) Gazeteci Mark Whitaker, Amerika'yı siyah kimlik ve sivil haklar hakkındaki künt konuşmasıyla elektriklendiren karizmatik figürün etkisinin ölümünün ardından büyümeye devam ettiğini inceliyor.
Bir bölümde Whitaker, yönetmen Spike Lee ve aktör Denzel Washington tarafından Malcolm Little'ın hayatını, Boston'daki bir sokak koşçusu olarak günlerinden ulusluk bir insan hakları hareketinin zirvesinde şöhretine dramatize eden ustaca 1992 biyopsi “Malcolm X” için yaptığı sanatsal seçimler hakkında yazıyor.
Aşağıdaki alıntıyı okuyun ve Mark Whitaker'ı, doğumunun 100. yıldönümünde Malcolm X'in hayatını keşfetmeyi kaçırmayın “CBS Pazar sabahı” 4 Mayıs!
Mark Whitaker'ın “Malcolm X'ten Ölümden Yaşam”
Dinlemeyi mi tercih ediyorsunuz? Audible'ın şu anda 30 günlük ücretsiz denemeleri var.
Bölüm 11'den “Film”
Çekimleri Malcolm x Eylül 1991'in ortalarında, Brooklyn'in Williamsburg semtinde, Malcolm'un bir genç olarak taşındığı ve bir acımasızın hayatına düştüğü Boston'un kara bölümü olan Roxbury'nin kalbinde Dudley Meydanı gibi görünmesi için yapılmış bir blokta başladı. Warner Brothers ile birkaç çekişmeli toplantıdan sonra (Yönetmen Spike) Lee, hat yapımcısı Jon Kilik'e atış bütçesini 30 milyon doların altına düşürmesi talimatını vermişti, bu da stüdyoda harcamayı taahhüt ettiğinden daha fazladır. Ancak Lee, sinematik bir destan hissi oluşturmak istediği filmin ilk dakikalarında durmamaya kararlıydı.
Bu nedenle bir milyon dolar kadar Roxbury'de açılış sahnesini yaratmaya başladı. II.Dünya Savaşı tarzı metro arabaları, havai bir demiryolu hattı boyunca inşa edildi ve çekildi. Vitrinler dönem tarzında yeniden üretildi ve aktörler ve ekstralar dönem kostümlerinde giyindi. Panoramik görünümü peşinde koşmak için Lee, bütün bir günü ilk iki kısa açık hava sahnesini çekerek geçirdi: Malcolm'un Lee tarafından oynanan arkadaşı Shorty, Malcolm'un saçını ilk kez cirave etmek için bir berber dükkanına gitmeden önce parlatılır; ve ikisi de abartılı zoot takımları ve şapkalar giyen Roxbury'nin hareketli sokaklarına çıktığında.
Üç kısa ay içinde Lee, Malcolm'un hayatının otuz dokuz yıllık hayatını kapsayan düzinelerce sahne vurdu, hepsi New York'tan uzakta veya sürüş mesafesinde yer aldı. Malcolm'un Omaha'daki çocukluk evine Ku Klux Klan saldırılarına geri dönüşler, Peekskill'de çekildi. New York'taki davlumbaz aşaması, Harlem'deki Lenox Lounge'da yeniden yaratıldı. Tutuklanmadan ve hapse gönderilmeden önce zengin bir Boston ailesini Malcolm ve Shorty'nin hırsızlaştırdığı bir sahne Park Bulvarı'ndaki bir dairede vuruldu. Malcolm'un İslam ulusuna hapishane dönüşümü New Jersey'deki Rahway Devlet Cezaevi'nde toplandı. Denzel Washington, Harlem'in sokak köşelerinde ve Columbia Üniversitesi kampüsünde Malcolm NOI bakanlığının ateşli konuşmalarını verdi ve Angela Bassett'in Betty ile Amerikan Doğa Tarihi Müzesi'nde ilk randevu aldı.
Karakteristik Whimsy ile Lee, Malcolm ile etkileşime giren veya Malcolm'dan ilham alan birkaç tanınmış figürü cameo görünümleri yapmaya davet etti. Kara Panter lideri Bobby Seale ve aktivist Rahip Al Sharpton, Harlem Street konuşmacılarını oynadı. Malcolm'u öldürmekten suçlu bulunan iki adamı temize çıkarmaya çalışan avukat William Kunstler, Malcolm'u hapse mahkum eden Boston Hakimi olarak görevlendirildi.
Aralık ayının ikinci haftasına gelindiğinde, Lee nihayet Malcolm'un suikastının iklim sahnesini çekmeye hazırdı. İlk başta, Malcolm'un ölümünden sonra İspanyolca bir sinema salonuna dönüşen ve sonra kapatıp terk edilmiş olan Audubon Balo Salonu'nda çekime girdi. Ancak erken bir keşif gezisinden sonra, Kilik'in hat üretimi ekibi, binanın iç kısmının bir milyon dolarlık kaldırılması gereken asbestle süründüğünü keşfetti. Aylar daha sınırlı bir ayak izi yapılandırmak için harcandı, daha sonra bu senaryonun bile oldukça pahalı çevresel temizlik içereceği ortaya çıktı. Hazırlık programında iki haftadan daha kısa bir sürede Lee, inşaat ekiplerini Audubon iç mekanının bir görünümünü yaratmak için otel diplomatına geri gönderdi ve suikast sahnesinin sadece dış çekimlerini orijinal binada çekildi.
O zamana kadar sette odaklanmış, iyimser bir atmosfer galip gelmişti, katılan herkes Lee'nin söylediği gibi “oyunlarını getirmeye” kararlıydı. Ancak bir hafta süren suikast çekimi başladığında ruh hali karardı. Lee, aniden düşüş gösteren bir borsa grafiğindeki yükselen bir hatla karşılaştırdı. Çekimin sunduğu fiziksel sorunlara ek olarak, Lee de kendini göz korkutucu bir psikolojik zorluk yaratmıştı. Film izleyicisinin (Malcolm'un karısı) Betty Shabazz'ın röportajları sırasında kendisine güvendiği bir şey hissettirmek istedi: Malcolm'un o gün öleceği bir önsezi vardı.
Konumun sınırlamaları etrafında çalışan Lee, diyalog, müzik ve kamera çalışmasının bir kombinasyonu ile bu akılda kalıcı izlenimi yarattı. Doruktan bir sayfa almak Vaftiz Babası Bölüm IIAudubon Balo Salonu'nda yakınlaşan üç araba çekti. Bir araba katilleri New Jersey'den taşıdı; Bir saniye, Betty ve kızları Queens'ten şoförlüdür; Ve üçüncüsü, Malcolm geceyi geçirdiği New York Hilton'dan yalnız sürüyor. Lee, hem kişisel tehlike hem de sosyal kehanetin uğursuz bir mesajını severek, ruhsal Sam Cooke Classic'i arka planda oynamak için “Bir Değişim Gelecek” seçti. İçeri girdikten sonra, konuşmasından önceki gergin bekleme süresi boyunca, yorgun bir Malcolm, onu en son görecek gibi, kardeşi Earl Grant ile konuşur ve daha sonra sarılır. “Şehitlerin zamanı geldi,” diyor Malcolm.
Unutulmaz iki sanatsal seçeneğinin Lee'nin Malcolm'un ölümcül zihin durumu hakkındaki tezinin altını çizdi. Birincisi, Spike ve (görüntü yönetmeni) Ernest Dickerson'ın film okulunda denediği ve önceki iki filmde kullandığı bir kamera hilesi olan “Double Dolly Shot” i kullanmasıydı. Hem Washington hem de kamera onu balo salonunun dışındaki hareketli bir dolly üzerinde çekerek çekerek Lee, Malcolm'un Stoacı beklentisiyle uzayda yüzdüğü izlenimini yarattı. İkinci etki, Malcolm'un onu öldürmek üzere olan hit adamı görünce yüzüne sahip olacağı görünümüydü. Gözlerinin ince bir şekilde genişlemesi ve dudaklarının gülümseyen kıvrımı ile Denzel Washington, korku değil, rahatlama duygusu taşıyordu – Malcolm'un çok uzun zamandır gelmiş olduğu şehitlik.
Mark Whitaker'ın “Malcolm X: Outcast Simgenin Amerika Üzerine Kalıcı Etkisi” nden “Malcolm X: Döndü İkonun Döndü”. Telif Hakkı © 2025 Mark Whitaker. Simon & Schuster, Inc.
Kitabı buradan alın:
Mark Whitaker'ın “Malcolm X'ten Ölümden Yaşam”
Yerel olarak satın alın Bookshop.org
Daha fazla bilgi için:
Malcolm x'in olağanüstü yaşamı ve öbür yaşamı
04:19
Daha
Simon ve Schuster
İçinde “Malcolm X'in Ölümden Ömür Boyu: Dışlanmış bir simgenin Amerika üzerindeki kalıcı etkisi” (13 Mayıs Simon & Schuster tarafından yayınlanacak) Gazeteci Mark Whitaker, Amerika'yı siyah kimlik ve sivil haklar hakkındaki künt konuşmasıyla elektriklendiren karizmatik figürün etkisinin ölümünün ardından büyümeye devam ettiğini inceliyor.
Bir bölümde Whitaker, yönetmen Spike Lee ve aktör Denzel Washington tarafından Malcolm Little'ın hayatını, Boston'daki bir sokak koşçusu olarak günlerinden ulusluk bir insan hakları hareketinin zirvesinde şöhretine dramatize eden ustaca 1992 biyopsi “Malcolm X” için yaptığı sanatsal seçimler hakkında yazıyor.
Aşağıdaki alıntıyı okuyun ve Mark Whitaker'ı, doğumunun 100. yıldönümünde Malcolm X'in hayatını keşfetmeyi kaçırmayın “CBS Pazar sabahı” 4 Mayıs!
Mark Whitaker'ın “Malcolm X'ten Ölümden Yaşam”
Dinlemeyi mi tercih ediyorsunuz? Audible'ın şu anda 30 günlük ücretsiz denemeleri var.
Bölüm 11'den “Film”
Çekimleri Malcolm x Eylül 1991'in ortalarında, Brooklyn'in Williamsburg semtinde, Malcolm'un bir genç olarak taşındığı ve bir acımasızın hayatına düştüğü Boston'un kara bölümü olan Roxbury'nin kalbinde Dudley Meydanı gibi görünmesi için yapılmış bir blokta başladı. Warner Brothers ile birkaç çekişmeli toplantıdan sonra (Yönetmen Spike) Lee, hat yapımcısı Jon Kilik'e atış bütçesini 30 milyon doların altına düşürmesi talimatını vermişti, bu da stüdyoda harcamayı taahhüt ettiğinden daha fazladır. Ancak Lee, sinematik bir destan hissi oluşturmak istediği filmin ilk dakikalarında durmamaya kararlıydı.
Bu nedenle bir milyon dolar kadar Roxbury'de açılış sahnesini yaratmaya başladı. II.Dünya Savaşı tarzı metro arabaları, havai bir demiryolu hattı boyunca inşa edildi ve çekildi. Vitrinler dönem tarzında yeniden üretildi ve aktörler ve ekstralar dönem kostümlerinde giyindi. Panoramik görünümü peşinde koşmak için Lee, bütün bir günü ilk iki kısa açık hava sahnesini çekerek geçirdi: Malcolm'un Lee tarafından oynanan arkadaşı Shorty, Malcolm'un saçını ilk kez cirave etmek için bir berber dükkanına gitmeden önce parlatılır; ve ikisi de abartılı zoot takımları ve şapkalar giyen Roxbury'nin hareketli sokaklarına çıktığında.
Üç kısa ay içinde Lee, Malcolm'un hayatının otuz dokuz yıllık hayatını kapsayan düzinelerce sahne vurdu, hepsi New York'tan uzakta veya sürüş mesafesinde yer aldı. Malcolm'un Omaha'daki çocukluk evine Ku Klux Klan saldırılarına geri dönüşler, Peekskill'de çekildi. New York'taki davlumbaz aşaması, Harlem'deki Lenox Lounge'da yeniden yaratıldı. Tutuklanmadan ve hapse gönderilmeden önce zengin bir Boston ailesini Malcolm ve Shorty'nin hırsızlaştırdığı bir sahne Park Bulvarı'ndaki bir dairede vuruldu. Malcolm'un İslam ulusuna hapishane dönüşümü New Jersey'deki Rahway Devlet Cezaevi'nde toplandı. Denzel Washington, Harlem'in sokak köşelerinde ve Columbia Üniversitesi kampüsünde Malcolm NOI bakanlığının ateşli konuşmalarını verdi ve Angela Bassett'in Betty ile Amerikan Doğa Tarihi Müzesi'nde ilk randevu aldı.
Karakteristik Whimsy ile Lee, Malcolm ile etkileşime giren veya Malcolm'dan ilham alan birkaç tanınmış figürü cameo görünümleri yapmaya davet etti. Kara Panter lideri Bobby Seale ve aktivist Rahip Al Sharpton, Harlem Street konuşmacılarını oynadı. Malcolm'u öldürmekten suçlu bulunan iki adamı temize çıkarmaya çalışan avukat William Kunstler, Malcolm'u hapse mahkum eden Boston Hakimi olarak görevlendirildi.
Aralık ayının ikinci haftasına gelindiğinde, Lee nihayet Malcolm'un suikastının iklim sahnesini çekmeye hazırdı. İlk başta, Malcolm'un ölümünden sonra İspanyolca bir sinema salonuna dönüşen ve sonra kapatıp terk edilmiş olan Audubon Balo Salonu'nda çekime girdi. Ancak erken bir keşif gezisinden sonra, Kilik'in hat üretimi ekibi, binanın iç kısmının bir milyon dolarlık kaldırılması gereken asbestle süründüğünü keşfetti. Aylar daha sınırlı bir ayak izi yapılandırmak için harcandı, daha sonra bu senaryonun bile oldukça pahalı çevresel temizlik içereceği ortaya çıktı. Hazırlık programında iki haftadan daha kısa bir sürede Lee, inşaat ekiplerini Audubon iç mekanının bir görünümünü yaratmak için otel diplomatına geri gönderdi ve suikast sahnesinin sadece dış çekimlerini orijinal binada çekildi.
O zamana kadar sette odaklanmış, iyimser bir atmosfer galip gelmişti, katılan herkes Lee'nin söylediği gibi “oyunlarını getirmeye” kararlıydı. Ancak bir hafta süren suikast çekimi başladığında ruh hali karardı. Lee, aniden düşüş gösteren bir borsa grafiğindeki yükselen bir hatla karşılaştırdı. Çekimin sunduğu fiziksel sorunlara ek olarak, Lee de kendini göz korkutucu bir psikolojik zorluk yaratmıştı. Film izleyicisinin (Malcolm'un karısı) Betty Shabazz'ın röportajları sırasında kendisine güvendiği bir şey hissettirmek istedi: Malcolm'un o gün öleceği bir önsezi vardı.
Konumun sınırlamaları etrafında çalışan Lee, diyalog, müzik ve kamera çalışmasının bir kombinasyonu ile bu akılda kalıcı izlenimi yarattı. Doruktan bir sayfa almak Vaftiz Babası Bölüm IIAudubon Balo Salonu'nda yakınlaşan üç araba çekti. Bir araba katilleri New Jersey'den taşıdı; Bir saniye, Betty ve kızları Queens'ten şoförlüdür; Ve üçüncüsü, Malcolm geceyi geçirdiği New York Hilton'dan yalnız sürüyor. Lee, hem kişisel tehlike hem de sosyal kehanetin uğursuz bir mesajını severek, ruhsal Sam Cooke Classic'i arka planda oynamak için “Bir Değişim Gelecek” seçti. İçeri girdikten sonra, konuşmasından önceki gergin bekleme süresi boyunca, yorgun bir Malcolm, onu en son görecek gibi, kardeşi Earl Grant ile konuşur ve daha sonra sarılır. “Şehitlerin zamanı geldi,” diyor Malcolm.
Unutulmaz iki sanatsal seçeneğinin Lee'nin Malcolm'un ölümcül zihin durumu hakkındaki tezinin altını çizdi. Birincisi, Spike ve (görüntü yönetmeni) Ernest Dickerson'ın film okulunda denediği ve önceki iki filmde kullandığı bir kamera hilesi olan “Double Dolly Shot” i kullanmasıydı. Hem Washington hem de kamera onu balo salonunun dışındaki hareketli bir dolly üzerinde çekerek çekerek Lee, Malcolm'un Stoacı beklentisiyle uzayda yüzdüğü izlenimini yarattı. İkinci etki, Malcolm'un onu öldürmek üzere olan hit adamı görünce yüzüne sahip olacağı görünümüydü. Gözlerinin ince bir şekilde genişlemesi ve dudaklarının gülümseyen kıvrımı ile Denzel Washington, korku değil, rahatlama duygusu taşıyordu – Malcolm'un çok uzun zamandır gelmiş olduğu şehitlik.
Mark Whitaker'ın “Malcolm X: Outcast Simgenin Amerika Üzerine Kalıcı Etkisi” nden “Malcolm X: Döndü İkonun Döndü”. Telif Hakkı © 2025 Mark Whitaker. Simon & Schuster, Inc.
Kitabı buradan alın:
Mark Whitaker'ın “Malcolm X'ten Ölümden Yaşam”
Yerel olarak satın alın Bookshop.org
Daha fazla bilgi için:
Malcolm x'in olağanüstü yaşamı ve öbür yaşamı
04:19
Daha