Damalı bayrağı kovalamak: Indy Araba Yarışının Cazibesi

EnguLizyoN

New member
Dünyadaki en hızlı yarış olarak faturalandırıldı. Indy arabaları, aradıkları gibi, oval bir pistte saatte 240 mil vurabilir – bu her saniye bir futbol sahasından daha fazlası. Ve bir saniye, birinin gününü sona erdirmek için gereken her şeyle ilgilidir.

Bu sporda, tüm büyük isimler sürücü değildir. David Letterman 1996'dan beri bir Indy otomobil takımına sahipti ve o zaman Rahal-Letterman-Lanigan Racing iki kez Indy 500 kazandı.

David Letterman 29 Mayıs 2022'de Indianapolis Motor Speedway'de 106. Indianapolis 500'den önce.


Jamie Squire/Getty Images



Letterman'a Indy Car yarışını bu kadar çekici kılan şey sorduk. “Ben bir çocukken, ailem (ve bloğumuzdaki her ailem) radyoda olurdu. Ve anma günü olurdu ve babam işten evde olurdu ve bir yemek geçirirdik. Ve bir ağaçta oturan yayını dinlediğimi hatırlıyorum. Yani bu benim ilk anısına değildi. Bu bir seçenek değildi.

Diye sordum, “Ve şimdi neredeyse otuz yıldır bulunduğunuz bir ortak sahipsin-”

“Bu çılgın değil mi?” Güldü.

“Yarış gününde rolünüz nedir?”

“Yarış gününde? Yarışı dinleyin, bir ağaçta otururken,” diye yanıtladı Letterman. “Yapmamı istiyorlar.”

Josef Newgarden (2) 26 Mayıs 2024'te Indianapolis, Indiana'daki Indianapolis Motor Speedway'de 108. Indianapolis 500 sırasında Penske Team için sürüş.


Michael Allio/Icon Sportswire Getty Images aracılığıyla



Şu anda her yıl sahilden kıyıya pistlerinde 17 yarış günü var ve spor, Penske sürücüsü Josef Newgarden gibi yeni bir kahraman mahsulü tanıtıyor. Indy 500'ü (hala Indy serisinin büyükbabası olarak kabul etti) arka arkaya kazandı 2023 Ve 2024. Gelenekle, kazanan sürücü büyük bir süt ile kutluyor ve 2024'te Newgarden'in karısı ve oğlu ona başka bir Indy geleneğine katıldı: Speedway pistini öpmek.

Birkaç hafta önce Long Beach Grand Prix'den önce Newgarden ile yakalandık. Ona sordum, “Söylediğin bir mantra var mı? Kendine bir şey mi söyledin?”

“Belirli bir mantram olduğunu bilmiyorum, ama batıl inançlı olmamaya çalışıyorum” diye yanıtladı. “Sadece her şeyden çok olumlu olmaya çalışıyorum. Eğer bu benim mantramsa, bu pozitiflik.”

Takım McLaren sürücü Pato O'ward, bir yarış arabası sürücüsünün ihtiyaç duyduğu her şeye sahiptir; Kaçırdığı tek şey Indy 500 galibiyeti. Agonizly yakın geldi ve 2024'te neredeyse kazanmıştı, ancak Newgarden onu son turda geçti. “Indy 500 galibiyetimi alacağımı biliyorum, çünkü her yıl orada çok iyiydim,” dedi O'ward. “Yani, kendimi bu pozisyona daha fazla koyarım, en az bir tane alacağım.”

Bu yarışlardan birini kazanmak nasıl bir şey? Letterman'a göre, “Hayatımda hiç yaşamadığım bir adrenalin sarsıntısı. Etrafımda bir eziyet vardı. Ve aniden ben sadece aptal Dave, talk show sunucusu değilim. Ben Indianapolis 500 kazanan sahibiyim. Ve Euphoria sizinle kalıyor, iyi, ben hala bir dokunuş var.”

Bir asırdan fazla bir süredir, hız iblisleri Indy otomobil kupalarını kovalıyor. İlk Indianapolis 500 1911'e kadar uzanıyor ve hızla yılın önde gelen sporlarından biri oldu ve ses ve hızdan çekilen büyük kalabalıklar çekti. 1926'da yarışçılar saatte 90 milden daha iyi oldu!

Geçen yüzyılda, Indy otomobil yarışı değişti: çok daha hızlı ve son zamanlarda daha popüler. Indy otomobil markası, iç yeniden organizasyon altında birkaç yıl boyunca soldu, ancak şimdi kalabalıklar geri geliyor. Bu yılki Indy 500 Grandstand, yaklaşık on yıl içinde ilk kez satıldı ve yer, Mario Andretti'nin damalı bayrağı aldığı 1969'da yaptığı gibi görünmeye başlıyor.

Sütün tadı ne kadar tatlı olduğu sorulduğunda Andretti, “Bal karşılaştıramaz!” Dedi.

85 yaşında, Andretti hala takım sahibi olarak oyunda. “Bence var olan sürücülerin yeteneğini [today]yetenek benzeri görülmemiş, “dedi.” İnanılmaz, evet. “

“Bu adamların senden daha yetenekli olduğunu mu söylüyorsun?” Diye sordum.

O kadar ileri gitmedi.

Yarış arabası güvenliği Andretti'nin gününden beri çok yol kat etti; Palet duvarları şimdi yastıklı, sürücüler daha korunuyor. Ama daha güvenli olsa da, değil güvenliAP Motorsports muhabiri Jenna Fryer, ve en kötüsü hala olabilir. “Asla güvenli olmayacak; Yarış'ı asla güvende çağıramazsınız” dedi. “Onlar aptal olabilirler. Ve eğer birbirleriyle üzülürlerse ve biri diğerine karşı misilleme yapmak isterse, biliyorsunuz, insanlar aptalca şeyler yaparlar. Kırmızı görürler, bir saniye boyunca ne yaptıklarını unuturlar. 'Yarış güvenlidir' demenin bir yolu yoktur.”

Ama sürücüler için gerçekten oyunun bir parçası. Sürüş sırasında tehlikeyi düşünüp düşünmediği sorulduğunda, O'Ward, “Hayır. Kazanmayı düşünüyorsun. O arabadayken kazanmayı düşünüyorsun. En azından yapıyorum. Tek düşündüğüm bu.”

Bu yılki Indy 500 kazananı O'ward veya Newgarden ya da Letterman ekibinden herhangi biri değildi. Oldu İspanyol şoförü Alex Palou.

Ama bu sezon dokuz yarış daha var ve oval bir pistte, virajın etrafında ne olduğunu asla bilemezsiniz.

Letterman, “Bu konuda sevdiğim şey, romantizmi. Ve ses şimdiye kadar duyduğunuz hiçbir şeye benzemiyor. Ses, insanların duymak istemediği bir şey.”

“Bu ses sana ne yapıyor?” Diye sordum.

“Bu kalbim için iyi bir önlem; eğer kalbimi insanın kalbinin hızlandırılması gerektiğinin ötesinde hızlandırmazsa, yanlış bir şey var” dedi.

Hiç Indy araba yarışı görmemiş birine ne söyleyeceği sorulduğunda, Letterman, “Oh, Tanrı aşkları için, motor spor hayranları ile bile ilgili değil, sadece git. Yani, bir gün. Hayal edilemez. Ve geri dönmeyebilirsiniz, ama hayatının geri kalanından konuşacaksınız.”

Web Exclusive: David Letterman ile Genişletilmiş Röportaj




Genişletilmiş Röportaj: Indy Araba Yarışında David Letterman

10:55



Daha fazla bilgi için:



John D'Amelio tarafından üretilen hikaye. Editör: Steven Tyler.





Tracy Smith


Tracy Smith, 2000 yılında Haberler'e katılan “Haberler Sunday Morning” ve “48 Saat” için ödüllü bir muhabirdir. Smith, çok çeşitli konuları ele alarak haber yapan sanatçılarla hareket, derinlemesine raporlama ile röportajlar üretti.